Diszpécserszolgálat

Az orvosi ügyelet irányítása, a telefonhívások fogadása a következők szerint történik Abádszalók, Albertirsa, Aszód, Balassagyarmat, Balmazújváros, Berettyóújfalu, Bicske, Biharkeresztes, Budapest XVI. kerület, Budapest II. kerület, Budapest I-XII., Derecske, Enying, Esztergom, Fegyvernek, Gödöllő, Hajdúböszörmény, Hajdúhadház, Hajdúnánás, Hatvan, Hódmezővásárhely, Jászapáti, Jánoshida, Jászberény, Kaba, Kistarcsa, Mezőtúr, Mindszent, Nádudvar, Örkény, Püspökladány, Sárbogárd, Sarkad, Szeghalom, Túrkeve, Várpalota, Veszprém központokhoz tartozó településeken. (TELEPÜLÉS LISTA LINK)

A sürgősségi betegellátás hatékonyságának fokozása, a párhuzamos hívások számának csökkentése, valamint az azonnali elérhetőség biztonságának javítása érdekében az Országos Orvosi Ügyelet Nonprofit Kft. az ügyelet irányítására.

DISZPÉCSERSZOLGÁLATOT MŰKÖDTET.

A Diszpécserszolgálat működésének előnyei:

Az egységes, gyorsan elérhető sürgősségi hívószámon a lakosság segítséget hívhat. Egy hívás kezdeményezésével az ügyelet és a diszpécserszolgálat egy időben elérhető. Így a beteg egy belépési ponton keresztül kerül kapcsolatba az ellátókkal és egyértelmű beteg utakon át jut ellátáshoz.

 

Bejelentéskor a diszpécserszolgálat egységes kérdezési és szakmai elvek figyelembevételével dönt a riasztandó sürgősségi egységről (kivonuló ügyeleti szolgálat (orvos, mentőtiszt), kiemelt mentőegység, esetkocsi, rohamkocsi). A szolgálatirányító a rendelkezésre álló információk alapján a beteg feltalálási helyéhez legközelebbi és a legfelkészültebb egységet küldi a beteg segítségére.

Amennyiben a bejelentéskor egészségügyi tanácsadásra van szüksége az irányítás ebben is a segélyhívó rendelkezésére áll.

A bejelentőnek, amennyiben panaszai megengedik, az irányítás felajánlja az ügyeleti ambulancia felkeresését. Az ügyeleti körzethatárokon belül működő ügyeleti AMBULANCIA (felnőtt és gyermekek számára) igénybe vehető.

A sürgősségi ellátás láncszemei / teendői :

  1. Beteg:
  1. Diszpécser:
Széchenyi 2020
x Szechenyi 2020 ERFA