Diszpécserszolgálat
Az orvosi ügyelet irányítása, a telefonhívások fogadása a következők szerint történik Abádszalók, Albertirsa, Aszód, Balassagyarmat, Balmazújváros, Berettyóújfalu, Bicske, Biharkeresztes, Budapest XVI. kerület, Budapest II. kerület, Budapest I-XII., Derecske, Enying, Esztergom, Fegyvernek, Gödöllő, Hajdúböszörmény, Hajdúhadház, Hajdúnánás, Hatvan, Hódmezővásárhely, Jászapáti, Jánoshida, Jászberény, Kaba, Kistarcsa, Mezőtúr, Mindszent, Nádudvar, Örkény, Püspökladány, Sárbogárd, Sarkad, Szeghalom, Túrkeve, Várpalota, Veszprém központokhoz tartozó településeken. (TELEPÜLÉS LISTA LINK)
A sürgősségi betegellátás hatékonyságának fokozása, a párhuzamos hívások számának csökkentése, valamint az azonnali elérhetőség biztonságának javítása érdekében az Országos Orvosi Ügyelet Nonprofit Kft. az ügyelet irányítására.
DISZPÉCSERSZOLGÁLATOT MŰKÖDTET.
A Diszpécserszolgálat működésének előnyei:
- A kórkép súlyossági fokozata szerint biztosítja az ellátást (az esettől függően küld ügyeletet vagy akár azonnal mentőt ill. biztosít szakszerű tanácsadást)
- Közvetlen kapcsolatot biztosít a szolgáltatón belüli és szolgáltatók közötti hatékony együttműködéshez (OMSZ, Rendőrség, Katasztrófavédelem stb.)
Az egységes, gyorsan elérhető sürgősségi hívószámon a lakosság segítséget hívhat. Egy hívás kezdeményezésével az ügyelet és a diszpécserszolgálat egy időben elérhető. Így a beteg egy belépési ponton keresztül kerül kapcsolatba az ellátókkal és egyértelmű beteg utakon át jut ellátáshoz.
Bejelentéskor a diszpécserszolgálat egységes kérdezési és szakmai elvek figyelembevételével dönt a riasztandó sürgősségi egységről (kivonuló ügyeleti szolgálat (orvos, mentőtiszt), kiemelt mentőegység, esetkocsi, rohamkocsi). A szolgálatirányító a rendelkezésre álló információk alapján a beteg feltalálási helyéhez legközelebbi és a legfelkészültebb egységet küldi a beteg segítségére.
Amennyiben a bejelentéskor egészségügyi tanácsadásra van szüksége az irányítás ebben is a segélyhívó rendelkezésére áll.
A bejelentőnek, amennyiben panaszai megengedik, az irányítás felajánlja az ügyeleti ambulancia felkeresését. Az ügyeleti körzethatárokon belül működő ügyeleti AMBULANCIA (felnőtt és gyermekek számára) igénybe vehető.
A sürgősségi ellátás láncszemei / teendői :
- Beteg:
- fel kell ismernie az életveszélyes állapotot
- döntését meghozva értesítenie kell az egységes számon elérhető sürgősségi
- rendszert és a kérdésekre pontos válaszokat kell adnia
- esősegélyt kell nyújtania illetve az orvos megérkezéséig a mentésirányító tanácsai
- alapján kell eljárnia
- Diszpécser:
- a beteg vagy a hozzátartozó bejelentését a sürgősségi telefonszámon fogadja
- tanácsot adhat a kiérkezésig elvégzendő beavatkozásokról
- helyszínre irányíthatja a legmegfelelőbb , a helyszínt leghamarabb elérő sürgősségi egységet